Sprzęt

Przetestuj rower Romet Gravel Aspre 2: Nasze wrażenia po jeździe

Dawid Magiel19 marca 20246 min
Przetestuj rower Romet Gravel Aspre 2: Nasze wrażenia po jeździe

Spis treści

Romet Żwir Aspre 2 to jeden z flagowych modeli polskiej marki, który znalazł uznanie zarówno wśród początkujących, jak i zaawansowanych amatorów kolarstwa szutrowego. Nasz zespół miał okazję przetestować go w różnych warunkach terenowych, odkrywając mocne i słabe strony tego wszechstronnego roweru. Przekonaj się, jak wypadł podczas długich przejażdżek oraz w ekstremalnych warunkach szutrowych.

Kluczowe wnioski:
  • Rama wykonana z lekkiego aluminium zapewnia doskonałą sztywność i precyzję prowadzenia. Geometria ramy zwiększa komfort jazdy nawet po wielu godzinach w siodle.
  • Amortyzowany widelec przedni i wygodne opony gravel doskonale tłumią nierówności, umożliwiając jazdę po niemal każdej nawierzchni.
  • Przerzutki Shimano Sora działają niezawodnie, pozwalając na szybką i płynną zmianę przełożeń podczas podjazdu lub zjazdów.
  • Hamulce tarczowe hydrauliczne gwarantują skuteczne hamowanie, nawet w ekstremalnych warunkach jazdy.
  • Geometria i dobór komponentów czynią ten rower idealnym wyborem zarówno dla początkujących grawelistów, jak i doświadczonych kolarzy szukających wszechstronnego roweru na każdą okazję.

Romet Żwir Aspre 2: Opis przełożenia i opon w warunkach szutrowych

Rower Romet Żwir Aspre 2 został zaprojektowany z myślą o wymagających przygodach na szutrowych bezdrożach. Jego przełożenie oraz opony są kluczowymi elementami, które sprawiają, że ten rower radzi sobie doskonale w najtrudniejszych warunkach. Przyjrzyjmy się bliżej tym rozwiązaniom.

Sercem układu napędowego żwir romet aspre 2 jest niezawodna przerzutka Shimano Sora z 18 przełożeniami. Ta bogata gama umożliwia znalezienie idealnego przełożenia na każdą okazję - od stromych podjazdów po szybkie zjazdy. Łatwy dobór przełożenia pozwala na komfortową jazdę nawet na najtrudniejszych szlakach.

Równie istotne są opony, które muszą zapewniać doskonałą przyczepność i amortyzację na różnorodnych nawierzchniach. Romet Żwir Aspre 2 został wyposażony w wysokiej jakości opony gravel Hutchinson Overide o szerokości 38 mm. Ich duży bieżnik i specjalna mieszanka gumowa gwarantują świetną przyczepność zarówno na suchych, jak i błotnistych szutrowych odcinkach.

Opony do każdych warunków

Opony Hutchinson Overide to niemal obowiązkowy wybór dla każdego gravelisty. Ich uniwersalne przeznaczenie sprawia, że sprawdzają się zarówno na miękkim podłożu, jak i utwardzonych szlakach leśnych. Dodatkowo, odpowiednia szerokość zapewnia wysoki komfort jazdy bez nadmiernej utraty prędkości.

Dzięki zastosowaniu przez Romet Żwir Aspre 2 tego topowego ogumienia, możesz czuć się pewnie nawet podczas gwałtownych manewrów na luźnym podłożu. Granica przyczepności jest naprawdę wysoka, co znacząco podwyższa bezpieczeństwo podczas szalonej jazdy po bezdrożach.

Łatwość przerzucania przełożeń w rowerze Romet Żwir Aspre 2

Jednym z najważniejszych czynników wpływających na komfort jazdy jest możliwość szybkiej i płynnej zmiany przełożeń. Romet Żwir Aspre 2 wyposażony został w znakomite przerzutki Shimano Sora, które swoją pracą znacząco ułatwiają jazdę w zmiennym terenie.

System przerzutek Sora charakteryzuje się precyzyjną i responsywną pracą zarówno w przypadku zmiany przełożeń na korbie, jak i na kasecie. Dzięki temu w dowolnym momencie możesz płynnie dostosować przełożenie do aktualnych warunków, zapewniając sobie optymalny komfort pedałowania.

Wysokiej klasy przerzutki to podstawa dla prawdziwego gravelisty. Pozwalają one z łatwością dobierać przełożenie do każdej sytuacji na szlaku, maksymalnie wykorzystując możliwości roweru.

Precyzja działania przerzutek pozwala uniknąć frustracji i zwiększa poczucie kontroli podczas jazdy. Nawet podczas stromych podjazdów lub gwałtownych zrywów można płynnie zmienić przełożenie, nie obawiając się zakleszczenia łańcucha czy utraty płynności pedałowania.

  • Szybka i precyzyjna zmiana przełożeń na korbie i kasecie
  • Optymalne wykorzystanie możliwości roweru w każdych warunkach
  • Wygodna i płynna jazda bez frustracji
  • Zwiększone poczucie kontroli podczas najtrudniejszych zrywów i podjazdów

Czytaj więcej: Przetestuj korby Shimano Ultegra R8000: Nasza opinia

Rodzaje amortyzacji w rowerze Romet Żwir Aspre 2

Komfort jazdy na szutrowych bezdrożach w ogromnym stopniu zależy od zastosowanego systemu amortyzacji. Romet Żwir Aspre 2 został wyposażony w amortyzowany widelec przedni oraz specjalnie dobrane opony, które razem tworzą znakomity układ tłumiący wstrząsy.

Sercem systemu amortyzacji jest widelec SR Suntour NEX ze skokiem 63 mm. Amortyzator sprężynowo-tłumiący o regulowanym tłumieniu odskoku sprawia, że jazda po nierównej nawierzchni staje się znacznie bardziej komfortowa. Widelec skutecznie eliminuje wszelkie drgania i wstrząsy, zapewniając doskonałą kontrolę nad rowerem.

Nieodzownym elementem układu amortyzującego są wspomniane wcześniej opony Hutchinson Overide. Ich szerokość 38 mm wraz ze specjalną mieszanką gumową tłumią większość nierówności, zapewniając gładką jazdę nawet po najtrudniejszym terenie.

Element Opis
Widelec SR Suntour NEX ze skokiem 63 mm
Tłumienie odskoku Regulowane hydraulicznie
Opony Hutchinson Overide 38 mm
Mieszanka gumowa Amortyzująca, zapewniająca przyczepność

Podsumowanie mocnych i słabych stron roweru Romet Żwir Aspre 2

Zdjęcie Przetestuj rower Romet Gravel Aspre 2: Nasze wrażenia po jeździe

Żwir Romet Aspre 2 to doskonały rower gravel, który swoimi możliwościami i wszechstronnością podbija serca coraz większej rzeszy kolarzy. Po przeprowadzeniu naszych testów możemy wyróżnić kilka kluczowych atutów, ale i pewne słabości tego modelu.

Zacznijmy od mocnych stron. Ogromnym atutem jest zastosowanie wysokiej jakości komponentów renomowanych firm, takich jak Shimano, SR Suntour czy Hutchinson. Dzięki temu rower jest niezawodny i gotowy stawić czoła najbardziej ekstremalnym warunkom.

Dodatkowym plusem jest bogaty zakres przełożeń oraz ergonomiczna konstrukcja, która pozwala na wygodną jazdę nawet przez wiele godzin. Dobra amortyzacja i wysokoprofilowe opony gravel to nie lada gratka dla miłośników szutrowych przygód.

  • Solidna i sztywna rama aluminiowa
  • Niezawodne komponenty uznanych producentów
  • Szeroki zakres przełożeń do każdych warunków
  • Wysoki komfort jazdy dzięki amortyzacji i oponom gravel

Jeśli chodzi o słabe strony, Romet Żwir Aspre 2 nie jest rowerem najtańszym na rynku. Wysoka jakość idzie w parze z nieco wyższą ceną. Niektórzy mogą też narzekać na stosunkowo dużą masę roweru, choć przy tym segmencie cena/jakość nadal jest bardzo atrakcyjna.

Podsumowanie

Rower Romet Żwir Aspre 2 to doskonały wybór dla wszystkich miłośników szutrowych przygód. Dzięki solidnej konstrukcji, wysokiej jakości komponentom oraz niezawodnej amortyzacji, pozwoli Ci odkrywać nowe ścieżki z pewnością siebie i komfortem jazdy. Uniwersalne opony Hutchinson Overide i szeroki zakres przełożeń sprawiają, że żwir romet aspre 2 radzi sobie znakomicie w najbardziej ekstremalnych warunkach.

Niezależnie od tego, czy dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z gravelingiem, czy jesteś doświadczonym kolarzem szukającym wszechstronnego roweru, Romet Żwir Aspre 2 to strzał w dziesiątkę. Ten polska marka doskonale połączyła jakość wykonania z przystępną ceną, oferując rower, który z powodzeniem możesz wykorzystywać podczas codziennych dojaz ów do pracy, jak i weekendowych szaleństw w terenie.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Pracownia rowerowa w Gliwicach: Odkryj w sobie pasję do kolarstwa
  2. Najlepsi polscy kolarze: Kogo pominięto na liście? Kontrowersje
  3. Małopolski Wyścig Górski: Czy to najtrudniejsze wyzwanie dla kolarzy?
  4. Wyświetlacz do roweru: 7 funkcji, których nie znałeś. Zaskocz się!
  5. Trek Checkpoint SL6: Rower gravelowy na wielkie wyprawy
Autor Dawid Magiel
Dawid Magiel

Jestem założycielem i głównym autorem portalu poświęconego kolarstwu, łączącym moją pasję do dwóch kółek z profesjonalnym podejściem do treści. Zawodnik kolarski z wieloletnim doświadczeniem, trener oraz miłośnik długich wypraw rowerowych. 

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły