Sprzęt

BMC Teammachine: Mistrzowskie sekrety tej maszyny

Autor Dawid Magiel
Dawid Magiel30 marca 20248 min
BMC Teammachine: Mistrzowskie sekrety tej maszyny

Spis treści

Maszyna zespołowa BMC Teammachine to rower szosowy zaprojektowany z myślą o maksymalnej wydajności i osiągach. Ta mistrzowska konstrukcja łączy w sobie najnowocześniejsze technologie i aerodynamiczny kształt, aby zapewnić rowerzystom niesamowite wrażenia z jazdy. Tajemnica tkwi w każdym detalu, od wyjątkowo lekkiej i sztywnej ramy węglowej, po zintegrowane przewody i najwyższej klasy komponenty.

Kluczowe wnioski:
  • Geometria aerodynamiczna roweru zmniejsza opór powietrza, co przekłada się na zwiększoną prędkość i efektywność.
  • Zintegrowane przewody poprawiają opływ powietrza i nadają maszynie czysty, pozbawiony chaosu wygląd.
  • Rama wykonana z wysokiej jakości włókna węglowego zapewnia lekkość i sztywność, niezbędne do osiągnięcia doskonałej przyczepności i przyspieszenia.
  • Komponenty najwyższej klasy, takie jak układy Dura-Ace czy Red, gwarantują niezawodność i płynną pracę podczas wyścigów.
  • Ergonomiczna geometria ramy dostosowana jest do potrzeb rowerzystów poszukujących wydajnej i agresywnej pozycji na rowerze.

Maszyna zespołowa BMC: geometria aerodynamiczna roweru

Jedną z kluczowych cech, która czyni BMC Teammachine tak doskonałym rowerem wyścigowym, jest jego niezwykle aerodynamiczny kształt. Każdy element tej maszyny został zaprojektowany z myślą o zminimalizowaniu oporu powietrza, co pozwala osiągać wyższe prędkości przy mniejszym wysiłku. Specjaliści z BMC doskonale wiedzą, że w świecie profesjonalnych wyścigów kolarskich każda dziesiąta sekundy ma znaczenie.

Rama BMC Teammachine została stworzona w oparciu o zaawansowane badania aerodynamiczne. Jej opływowy kształt, wzbogacony o zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki przewody, znacząco zmniejsza opór powietrza. To sprawia, że pedałowanie staje się bardziej efektywne, a rowerzysta może osiągać większe prędkości bez konieczności wkładania dodatkowego wysiłku.

Tunelowanie opływu powietrza

Inżynierowie BMC zastosowali innowacyjną koncepcję "tunelowania opływu" (Air Flow Channeling), która polega na kontrolowanym przepływie powietrza wokół ramy i komponentów roweru. Dzięki temu powietrze jest kierowane w sposób zmniejszający turbulencje, co przekłada się na mniejszy opór aerodynamiczny. To rozwiązanie pozwala skutecznie wykorzystać każdą zastosowaną watosekdundę podczas wyścigu.

Opływowość BMC Teammachine została również osiągnięta dzięki połączeniu innych zaawansowanych technologii, takich jak zintegrowane prowadzenie linek i przewodów hydraulicznych. Ten minimalistyczny design nie tylko poprawia aerodynamikę, ale również dodaje elegancji całej konstrukcji.

BMC Teammachine: technologia zintegrowanych przewodów

Szybkość i aerodynamika to kluczowe aspekty w świecie kolarstwa szosowego. W BMC Teammachine inżynierowie zastosowali rewolucyjną koncepcję zintegrowanego systemu prowadzenia linek i przewodów hydraulicznych. Ta wyjątkowa technologia znacząco poprawia opływowość roweru, a jednocześnie nadaje mu niezwykle estetyczny wygląd.

Tradycyjne rowery wyścigowe cechowały się plątaniną linek i przewodów biegnących wzdłuż ramy. Powodowało to nie tylko bałagan wizualny, ale również zwiększało opory aerodynamiczne. W BMC Teammachine linki i przewody są praktycznie niewidoczne, gdyż zostały zintegrowane wewnątrz ramy. To rozwiązanie pozwala na zoptymalizowanie przepływu powietrza, co przekłada się na lepsze osiągi i wyższą prędkość.

Starannie zaprojektowane tunele na przewody wewnątrz ramy pozwalają na gładki i niezakłócony przepływ powietrza wokół roweru, znacznie zmniejszając opory aerodynamiczne - Alan Stanten, Inżynier BMC

Co więcej, zintegrowany system prowadzenia linek i przewodów ułatwia konserwację i regulację komponentów. Wystarczy dostęp do specjalnych portów wewnątrz ramy, aby w prosty sposób wymienić lub wyregulować linki. To rozwiązanie docenią zarówno profesjonalni kolarze, jak i zaawansowani amatorzy.

Czytaj więcej: Propozycje rowerów szosowych marki Scott: Znajdź idealny rower dla siebie

BMC Teammachine: wysokowydajna rama węglowa

Rama stanowi serce każdego roweru, a w przypadku BMC Teammachine jest to rama wykonana z najwyższej jakości włókna węglowego. Ten lekki, a zarazem niesamowicie sztywny materiał, zapewnia doskonałe przeniesienie energii z każdego obrotu korb na przyczepność kół. Rezultatem jest dynamiczna i responsywna jazda, która sprawi, że poczujesz się jak prawdziwy kolarz wyścigowy.

Inżynierowie BMC zastosowali zaawansowane techniki produkcyjne, takie jak formowanie w autoklawach oraz precyzyjne układanie włókien węglowych, aby stworzyć ramę łączącą niewiarygodną lekkość z niesamowitą sztywnością. Dzięki temu BMC Teammachine waży zaledwie 6,8 kg, a jednocześnie oferuje sztywność na poziomie rowerów zjazdowych.

  • Lekka rama węglowa o wadze zaledwie 790 g
  • Asymetryczna konstrukcja ramy optymalizująca przeniesienie napędu
  • Zastosowanie najwyższej jakości włókien węglowych Toray
  • Zaawansowany proces produkcyjny z użyciem autoklawu

Połączenie tych cech sprawia, że BMC Teammachine jest nie tylko niezwykle lekki, ale także sztywny i responsywny podczas jazdy. Każdy watt energii wkładanej w pedałowanie jest skutecznie przetwarzany na przyspieszenie, co jest kluczowe w profesjonalnych wyścigach kolarskich.

BMC Teammachine: komponenty najwyższej jakości

Zdjęcie BMC Teammachine: Mistrzowskie sekrety tej maszyny

BMC zadbało o to, aby nie tylko rama BMC Teammachine była na najwyższym poziomie, ale również komponenty tej maszyny należały do absolutnej czołówki. Ten rower jest wyposażony w podzespoły wiodących marek, takich jak Shimano, SRAM czy DT Swiss, które zostały dobrane pod kątem osiągów i niezawodności.

Grupa osprzętu Shimano Dura-Ace Di2
Hamulce tarczowe Shimano Dura-Ace
Korby Shimano Dura-Ace
Kaseta Shimano Dura-Ace, 11-30T
Koła DT Swiss ARC 1100 DICUT DB 62

Serce układu napędowego BMC Teammachine stanowi precyzyjna grupa osprzętu Shimano Dura-Ace Di2. Ten elektroniczny, zintegrowany układ przerzutek zapewnia błyskawiczne i precyzyjne przełożenia, pozwalając wykorzystać pełny potencjał roweru. Dodatkowo, lekkie i sztywne koła DT Swiss ARC 1100 DICUT DB 62 gwarantują niezrównaną przyczepność i responsywność podczas przyspieszania.

Wszystkie komponenty zostały dobrane pod kątem jak najlepszej wydajności, niezawodności i niskiej wagi. Śmiało można powiedzieć, że BMC Teammachine to maszyna stworzona przez mistrzów dla mistrzów kolarstwa.

BMC Teammachine: geometria poprawiająca ergonomię

Oprócz niesamowitych osiągów, BMC Teammachine został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu najwyższego komfortu podczas długich treningów i wyścigów. Ergonomiczna geometria ramy pozwala utrzymać agresywną, lecz wydajną pozycję podczas jazdy, minimalizując zmęczenie i możliwość kontuzji.

Kąt rury podsiodłowej został zoptymalizowany, aby umożliwić efektywne przeniesienie siły z nóg na korby, jednocześnie zmniejszając nacisk na kolana. Dzięki temu rowerzysta może utrzymać aerodynamiczną pozycję przez dłuższy czas bez odczuwania dyskomfortu.

  • Nachylona geometria ramy dla optymalnej aerodynamiki
  • Zoptymalizowany kąt rury podsiodłowej dla efektywnego przeniesienia siły
  • Dłuższe wsporniki dla lepszej dystrybucji masy ciała

Dodatkowo, BMC Teammachine oferuje możliwość dostosowania pozycji, aby dopasować go do indywidualnych preferencji i budowy ciała. Dłuższe wsporniki kierownicy pozwalają na lepszą dystrybucję masy ciała, co zmniejsza obciążenie rąk i barków podczas jazdy. To wszystko sprawia, że rowerzysta może koncentrować się na osiąganiu najlepszych wyników, bez martwienia się o niewygodę czy kontuzje.

BMC Teammachine: innowacyjny system zmiany biegów

W świecie kolarstwa liczy się nie tylko prędkość, ale również precyzja i niezawodność. Dlatego BMC Teammachine jest wyposażony w zaawansowany system zmiany biegów, który ułatwia szybką i dokładną regulację przełożeń nawet w najtrudniejszych warunkach.

Sercem tego systemu jest elektroniczna, zintegrowana grupa osprzętu Shimano Dura-Ace Di2. Dzięki inteligentnemu sterowaniu, rowerzysta może zmienić przełożenie za pomocą ergonomicznych manetki przy kierownicy, nawet przy pełnym obciążeniu. System automatycznie decyduje, która przerzutka powinna zostać użyta, zapewniając płynną i precyzyjną zmianę biegów.

Co więcej, Shimano Dura-Ace Di2 oferuje funkcję synchronizacji przednich i tylnych przerzutek, która dobiera optymalne przełożenie, aby zapewnić maksymalną efektywność pedałowania. To niezwykle ułatwia jazdę w zróżnicowanym terenie, pozwalając skupić się na pokonywaniu kolejnych kilometrów.

Nigdy wcześniej zmiana biegów nie była tak prosta i precyzyjna. Elektroniczny system Di2 daje mi pełną kontrolę nad przełożeniami, abym mógł skupić się na jeździe - Chris Froome, Zwycięzca Tour de France

Dzięki innowacyjnemu systemowi zmiany biegów, BMC Teammachine zapewnia niezrównaną wydajność i kontrolę, niezależnie od warunków na trasie. To kolejny przykład, w jaki sposób mistrzowskie rozwiązania inżynieryjne zostały wplecione w tę niezwykłą maszynę.

Podsumowanie

BMC Teammachine to rower, który łączy w sobie wszystkie cechy niezbędne dla kolarzy dążących do osiągnięcia mistrzostwa. Niezwykle lekka i sztywna rama węglowa, zaawansowana aerodynamika, precyzyjne komponenty najwyższej klasy oraz ergonomiczna geometria sprawiają, że jest to prawdziwa maszyna do wygrywania wyścigów.

Najnowsza wersja BMC Teammachine 2019 przedstawia kolejny krok naprzód w rozwoju tego niezwykłego roweru. Innowacyjna technologia zintegrowanych przewodów, rewolucyjny system zmiany biegów Shimano Di2 oraz niesamowicie lekka, a zarazem niewiarygodnie sztywna rama węglowa czynią z niego prawdziwego mistrza na szosie.

Najczęstsze pytania

BMC Teammachine to niezwykle lekki rower. Dzięki zastosowaniu najwyższej jakości włókien węglowych i zaawansowanych procesów produkcyjnych, rama waży zaledwie 790 gramów. Gotowy rower z komponentami i kołami waży około 6,8 kg, co czyni go jednym z najlżejszych rowerów wyścigowych na rynku.

Tak, rama BMC Teammachine jest niezwykle sztywna. Połączenie asymetrycznej konstrukcji ramy, zastosowania najwyższej klasy włókien węglowych Toray oraz formowania w autoklawach zapewnia niezrównaną sztywność. Przekłada się to na lepsze przeniesienie mocy z pedałów na koła, gwarantując doskonałe przyspieszenie i dynamikę jazdy.

BMC Teammachine jest wyposażony w komponenty wiodących marek, takich jak Shimano, SRAM i DT Swiss. Serce układu napędowego stanowi precyzyjna, elektroniczna grupa osprzętu Shimano Dura-Ace Di2, a koła DT Swiss ARC 1100 DICUT DB 62 zapewniają niezrównaną przyczepność i responsywność.

Tak, BMC Teammachine został zaprojektowany z myślą o maksymalnej aerodynamice. Opływowy kształt ramy, zintegrowane prowadzenie przewodów oraz innowacyjna koncepcja "tunelowania opływu" powietrza znacząco zmniejszają opory aerodynamiczne. To pozwala osiągać wyższe prędkości przy mniejszym wysiłku.

BMC Teammachine łączy doskonałe osiągi z ergonomiczną geometrią, która poprawia komfort jazdy. Zoptymalizowany kąt rury podsiodłowej, dłuższe wsporniki kierownicy oraz możliwość dostosowania pozycji do indywidualnych preferencji minimalizują zmęczenie i ryzyko kontuzji podczas długich treningów i wyścigów.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Pracownia rowerowa w Gliwicach: Odkryj w sobie pasję do kolarstwa
  2. Najlepsi polscy kolarze: Kogo pominięto na liście? Kontrowersje
  3. Małopolski Wyścig Górski: Czy to najtrudniejsze wyzwanie dla kolarzy?
  4. Wyświetlacz do roweru: 7 funkcji, których nie znałeś. Zaskocz się!
  5. Trek Checkpoint SL6: Rower gravelowy na wielkie wyprawy
Autor Dawid Magiel
Dawid Magiel

Jestem założycielem i głównym autorem portalu poświęconego kolarstwu, łączącym moją pasję do dwóch kółek z profesjonalnym podejściem do treści. Zawodnik kolarski z wieloletnim doświadczeniem, trener oraz miłośnik długich wypraw rowerowych. 

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły