Sprzęt

Specialized Tarmac SL6 vs SL7: Który wybrać? Sprawdź porównanie

Dawid Magiel31 marca 20244 min
Specialized Tarmac SL6 vs SL7: Który wybrać? Sprawdź porównanie

Asfalt SL6 i SL7 to dwa topowe modele ram szosowych od Specialized uznawane za jedne z najlepszych na rynku. Oba produkty mają wiele wspólnych cech, ale różnią się w kilku kluczowych aspektach. Jeśli zastanawiasz się, który wybrać, to porównanie pozwoli Ci poznać najważniejsze różnice między nimi i ułatwi podjęcie decyzji.

Kluczowe wnioski:
  • SL7 jest nieco lżejszy i sztywniejszy niż SL6, co przekłada się na lepszą efektywność przeniesieniu mocy.
  • Geometria SL7 została przemodelowana, co czyni tę ramę bardziej opływową i aerodynamiczną w porównaniu z SL6.
  • Amortyzatory są praktycznie takie same, więc komfort jazdy na obu rowerach będzie bardzo zbliżony.
  • Komponenty SL7 są z wyższej półki, przez co rower ten jest droższy od SL6.
  • SL6 wciąż pozostaje świetnym rowerem szosowym, a jego niższa cena może być atrakcyjna dla wielu rowerzystów.

Komponenty Asfalt SL6 vs SL7: hamulce, przerzutki, korby

Jedną z głównych różnic pomiędzy Specialized Asfalt SL6 a SL7 są komponenty. SL7 wyposażony jest w najwyższej klasy podzespoły, co przekłada się na jego lepsze osiągi i wyższą cenę. Przyjrzyjmy się bliżej tym kluczowym elementom.

Hamulce stanowią kluczowy element każdego roweru szosowego. Asfalt SL7 zaopatrzony jest w najnowsze hamulce tarczowe Shimano Dura-Ace R9270, znane ze swojej mocy hamowania i precyzji sterowania. Z kolei SL6 posiada nieco starszą generację Shimano Dura-Ace R9170, która również zapewnia doskonałe właściwości hamowania, choć nieznacznie ustępuje najnowszej serii.

Przerzutki i korby

Przerzutki również odgrywają kluczową rolę w płynności i efektywności zmiany przełożeń. Asfalt SL7 wyposażony jest w najnowszy zestaw najwyższej klasy Shimano Dura-Ace Di2 R9270, zapewniający błyskawiczne i precyzyjne przerzucanie przy minimalnym wysiłku. Z kolei SL6 ma zestaw Shimano Dura-Ace Di2 R9170 poprzedniej generacji, który również oferuje bardzo dobre osiągi, choć nieco mniej zaawansowane niż R9270.

Obie kolekcje uzupełnione są przez wysokiej klasy korby Dura-Ace. W przypadku SL7 mamy korby Dura-Ace R9200 ze zintegrowanym przelotem na wewnętrzne przewody, dające bardzo czystą i opływową linię. Natomiast SL6 wyposażony jest w starsze korby Dura-Ace R9100 o podobnej jakości wykonania.

Choć komponenty SL7 są zdecydowanie bardziej zaawansowane, to różnice w stosunku do SL6 nie są przytłaczające. SL6 nadal stanowi doskonały zestaw części zapewniający niesamowite osiągi i przyjemność z jazdy.

Ceny Asfalt SL6 i SL7 - która opłaca się bardziej?

Nie da się ukryć, że różnica w specyfikacjach i komponentach między Specialized Asfalt SL6 a SL7 przekłada się także na różnicę w cenie. SL7 jako najnowszy i najbardziej zaawansowany model jest zdecydowanie droższy. Przyjrzyjmy się więc, o jakich kwotach mówimy i czy przystępniejsza cena SL6 czyni go atrakcyjniejszym wyborem dla wielu rowerzystów.

Model Cena przybliżona
Specialized Asfalt SL6 15 000 - 17 000 PLN
Specialized Asfalt SL7 22 000 - 25 000 PLN

Jak widać, różnica w cenie między modelami waha się od 7 000 do nawet 10 000 PLN. Jest to znacząca kwota, zwłaszcza dla tych, którzy nie dysponują nieograniczonym budżetem. Warto więc rozważyć, czy różnica w osiągach i specyfikacji między tymi rowerami rzeczywiście uzasadnia tak dużą różnicę cenową.

  • Dla początkujących i średniozaawansowanych rowerzystów Asfalt SL6 może okazać się znakomitym wyborem, który w pełni zaspokoi ich potrzeby.
  • Z kolei dla profesjonalistów, dla których każdy detal ma znaczenie, inwestycja w SL7 może być w pełni uzasadniona i pozwoli im odkryć najwyższy poziom osiągów.

Oczywiście ostateczna decyzja należy do indywidualnych preferencji i możliwości finansowych każdego rowerzysty. Niezależnie od wyboru, zarówno Specialized Asfalt SL6, jak i SL7 to doskonałe rowery szosowe, które z pewnością nie zawiodą miłośników dwóch kółek.

Czytaj więcej: Koszulka rowerowa z Lidla - czy warto? Nasza opinia

Podsumowanie

Zdjęcie Specialized Tarmac SL6 vs SL7: Który wybrać? Sprawdź porównanie

Zarówno specjalistyczny asfalt SL6, jak i specjalistyczny asfalt SL7 to flagowe rowery szosowe Specialized, które zapewniają doskonałe osiągi i niezrównaną przyjemność z jazdy. Choć SL7 jest nieznacznie lżejszy, sztywniejszy i wyposażony w nieco nowocześniejsze komponenty, to SL6 wciąż stanowi znakomitą propozycję w przystępniejszej cenie.

Na koniec każdy rowerzysta musi zdecydować, która opcja najlepiej odpowiada jego potrzebom i budżetowi. Niezależnie od wyboru, oba modele to doskonałe rowery, które z pewnością nie zawiodą nawet najbardziej wymagających miłośników dwóch kółek. Ciesz się jazdą niezależnie od tego, który Asfalt wybierzesz!

Najczęstsze pytania

Główna różnica tkwi w specyfikacji i komponentach. SL7 jest nieco lżejszy, sztywniejszy, bardziej aerodynamiczny i posiada najnowsze podzespoły takie jak Shimano Dura-Ace R9270. SL6 to nieco starszy model, choć wciąż doskonały rower szosowy w nieco niższej cenie.

Dla początkujących rowerzystów doskonałym wyborem będzie Asfalt SL6. Jego niższa cena i nadal wysokie parametry sprawią, że będzie to doskonały rower do rozpoczęcia przygody z kolarstwem szosowym bez nadmiernych kosztów.

Nie, geometria SL7 została nieco zmodyfikowana w stosunku do SL6, przez co jest bardziej opływowa aerodynamicznie. Jednakże różnice nie są drastyczne, a obie geometrie zapewniają doskonałe prowadzenie i komfort jazdy.

Komponenty SL6 ustępują nieco tym w SL7, ale wciąż są to wysokiej klasy podzespoły Shimano Dura-Ace. Różnice nie są przytłaczające, a SL6 zapewnia niesamowite osiągi i przyjemność z jazdy.

Jeśli budżet jest kluczowy, to Asfalt SL6 będzie zdecydowanie lepszym wyborem. Oferuje on doskonałe parametry i osiągi w znacznie bardziej przystępnej cenie w porównaniu z topowym SL7.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Pracownia rowerowa w Gliwicach: Odkryj w sobie pasję do kolarstwa
  2. Najlepsi polscy kolarze: Kogo pominięto na liście? Kontrowersje
  3. Małopolski Wyścig Górski: Czy to najtrudniejsze wyzwanie dla kolarzy?
  4. Wyświetlacz do roweru: 7 funkcji, których nie znałeś. Zaskocz się!
  5. Trek Checkpoint SL6: Rower gravelowy na wielkie wyprawy
Autor Dawid Magiel
Dawid Magiel

Jestem założycielem i głównym autorem portalu poświęconego kolarstwu, łączącym moją pasję do dwóch kółek z profesjonalnym podejściem do treści. Zawodnik kolarski z wieloletnim doświadczeniem, trener oraz miłośnik długich wypraw rowerowych. 

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły