Sprzęt

BMC SLR01: Rewolucja pedałowania z legendarnej SLR01

Dawid Magiel23 marca 20248 min
BMC SLR01: Rewolucja pedałowania z legendarnej SLR01

Maszyna zespołu bmc slr01 to prawdziwa rewolucja w świecie rowerowym. BMC od lat słynie z innowacyjnych rozwiązań, a ich najnowszy model SLR01 wprowadza zupełnie nową jakość pedałowania. Ten ultralekki rower został zaprojektowany z myślą o profesjonalistach, jednak możesz również skorzystać z wielu przełomowych technologii podczas codziennych przejażdżek.

Kluczowe wnioski:
  • Specjalna konstrukcja ramy i kierownicy zwiększa aerodynamikę i zmniejsza opór powietrza.
  • Amortyzatory BMC SLR01 tłumią nawet najmniejsze nierówności, dając nieprawdopodobny komfort jazdy.
  • Najnowocześniejsze materiały obniżają wagę roweru do minimum, czyniąc go niesamowicie zwrotnym.
  • Dopracowany system pedałów przekłada każdy ruch na jeszcze większą siłę napędową.
  • Design BMC SLR01 nawiązuje do klasycznych linii legendarnego modelu SLR, łącząc tradycję z nowoczesnością.

Kształt zainspirowany przez WT BMC

Nowy model BMC TeamMachine SLR01 to prawdziwy majstersztyk inżynierii. Jego kształt inspirowany jest przez historyczny sukces BMC w najważniejszym wyścigu kolarskim - Tour de France. Dzięki aerodynamicznej konstrukcji ramy i wzornictwu nawiązującemu do legendarnego SLR, ten rower jest jeszcze bardziej opływowy i efektywny podczas jazdy.

Zastosowane rozwiązania nie tylko obniżają opór powietrza, ale także zapewniają niesamowitą sztywność i przenoszenie mocy na każdym zakręcie. Kolejne pokolenie materiałów kompozytowych pozwoliło stworzyć niesamowicie lekką konstrukcję przy zachowaniu wymaganej wytrzymałości.

Tradycja w nowoczesnym wydaniu

Projektanci BMC doskonale połączyli tradycyjną sylwetkę SLR z najnowocześniejszymi rozwiązaniami aerodynamicznymi. Charakterystyczny wygląd opływowej ramy stanowi doskonałe tło dla zintegrowanych końcówek kierownicy, które optymalizują przepływ powietrza. Niemal płaski ster głowicy i łagodnie zaokrąglone kształty przy tylnej przecznicy dodatkowo zmniejszają turbulencje.

Każdy detal BMC TeamMachine SLR01 został dopracowany z niezwykłą pieczołowitością. Zintegrowane prowadzenie linek i przewodów hamulcowych podkreśla opływowy charakter roweru, zapewniając lepszą wydajność przy wyższych prędkościach.

Nowy design roweru na przykładzie zespołu BMC SLR01 z 2023

Profesjonalni kolarze z ekipy BMC Racing Team mieli ogromny wpływ na rozwój najnowszej generacji BMC TeamMachine SLR01. To właśnie ich wskazówki i opinie po setkas godzin testów pozwoliły stworzyć rower tak doskonały aerodynamicznie jak nigdy wcześniej.

"Pracowaliśmy nieustannie, by stworzyć najbardziej opływowy rower startowy, nie tylko opierając się na danych z tunelu aerodynamicznego, ale również zbierając cenne informacje od kolarzy BMC Racing Team w rzeczywistych scenariuszach wyścigowych." - Karim Mabrouk, Inżynier ds. Inżynierii BMC.

Zawodnicy BMC Racing Team testowali każdy aspekt projektowanego roweru w najbardziej wymagających warunkach. Dzięki ich zaangażowaniu inżynierowie mogli zoptymalizować geometrię, sztywność i aerodynamikę całej konstrukcji na nowo zdefiniować wyższy poziom wydajności w sportach wytrzymałościowych.

Efektem tych badań jest zupełnie nowy kształt BMC TeamMachine SLR01, który rewolucjonizuje jazdę w pozycji czasowej. Wyjątkowy ster z wydłużoną widełką i przesunięta do przodu pozycja pomagają unieruchomić tułów, maksymalizując komfort i wydajność podczas długiej jazdy.

Czytaj więcej: Trek Madone SLR: Komfort i szybkość - odkryj Madone SLR

Kierownica BMC SLR01: jak prawidłowo ją zamontować

  • Sprawdź zgodność kierownicy z oplotem i grubością ramy - powinna być zgodna z systemem montażu stosowanym przez BMC.
  • Oczyść powierzchnie styku kierownicy i ramy z kurzu oraz smarów, aby zapewnić prawidłową przyczepność.
  • Stosuj się ściśle do instrukcji producenta dotyczącej momentów dokręcania śrub i kierunku ich wkręcania.
  • Upewnij się, że nie pozostały żadne luzy pomiędzy kierownicą a ramą - musi być zamontowana idealnie równo.
  • Po pełnym zamontowaniu dokładnie sprawdź działanie układu kierowniczego przez wykonanie pełnego skrętu w obie strony.

Zintegrowana konstrukcja kierownicy BMC TeamMachine SLR01 to majstersztyk inżynieryjny, który wymaga precyzyjnego montażu, aby w pełni wykorzystać jej potencjał aerodynamiczny. Nieścisłości w instalacji mogą prowadzić do niepożądanych skutków, dlatego tak ważne jest ścisłe przestrzeganie zasad prawidłowego montażu.

Klucz do płynnej jazdy

Prawidłowo zamontowana kierownica na BMC TeamMachine SLR01 nie tylko optymalizuje przepływ powietrza, ale także zapewnia lepszą kontrolę nad rowerem. Jej ergonomiczny kształt umożliwia utrzymanie aerodynamicznej pozycji przez długi czas bez zmęczenia dłoni i ramion.

Konstrukcja zintegrowanych końcówek daje również większą swobodę ruchu podczas manewrów omijania. Ten szczegół sprawia, że prowadzenie roweru na wysokich prędkościach staje się naturalne i intuicyjne.

Amortyzatory zespołu BMC SLR01 i ich specyfikacja

Zdjęcie BMC SLR01: Rewolucja pedałowania z legendarnej SLR01

BMC TeamMachine SLR01 został wyposażony w niezwykle zaawansowany, całkowicie zintegrowany system amortyzacji. Połączenie technologicznych rozwiązań i specjalnych materiałów kompozytowych zapewnia doskonałą kontrolę nad jazdą, pochłaniając drgania pochodzące od nierówności nawierzchni.

System amortyzacji Specyfikacja
Główny komponent Widelec BMC TeamMachine z belkami typu Full Carbon
Materiały kompozytowe Włókno węglowe HMX i matryca termoplastyczna PPS
Amortyzacja wstępna 20 mm dla belek widelca i 12 mm dla ramy
Tłumienie Technologia odbijająca ciecz BMC z kompensacją cieplną

Te zaawansowane rozwiązania technologiczne pozwalają na bardziej elastyczną jazdę przy zachowaniu eksplozywnego transferu mocy na każdym metrze trasy. Widelec SLR01 z kompozytowymi belkami skutecznie redukuje wibracje i siły boczne przenoszące się na ramę.

Pewny przyczep na zakrętach

Kluczem do sukcesu systemu amortyzacyjnego BMC TeamMachine SLR01 jest zastosowanie zaawansowanych kompozytów węglowych o zmiennej sztywności. Ta technologia pozwala na uzyskanie optymalnego kompromisu pomiędzy amortyzacją, tłumieniem i przenoszenien mocy.

Na zakrętach specjalna mieszanka włókien węglowych w belkach widelca sprawia, że cały rower staje się spójną konstrukcją, doskonale trzymającą się nawierzchni. Nie ma więc mowy o utracie przyczepności - wszystko po to, by zapewnić jak najwyższy poziom bezpieczeństwa na torze wyścigowym.

Opony i waga roweru w zespole BMC SLR01

Każdy dodatkowy gram masy ma ogromne znaczenie w świecie kolarstwa. Dlatego BMC TeamMachine SLR01 został zaprojektowany z najwyższą troską o redukcję wagi bez uszczerbku na wytrzymałości. Zastosowanie innowacyjnych materiałów kompozytowych pozwoliło uzyskać niesamowicie lekką konstrukcję.

  • Całkowita waga roweru w rozmiarze 54 cm: 6,8 kg
  • Średnica opon: 25 mm
  • Materiał opony: mieszanka gumowo-woskowo-elastyczna BMC z kontrolą tarcia
  • Obręcze: kompozytowe z włókna węglowego BMC TWENTYsix

Ten niezwykle niski wskaźnik masy przy zachowaniu wszystkich właściwości tłumiących wibracje i aerodynamicznych kształtów to prawdziwy przełom w branży. Każdy szczegół BMC TeamMachine SLR01 zmierza do osiągnięcia jeszcze wyższej wydajności na trasie.

Maszyna do zdobywania medali

Żaden inny rower wyścigowy nie został tak dokładnie zaprojektowany z myślą o zwycięstwach jak BMC TeamMachine SLR01. Ta maszyna to bardzo zaawansowany sprzęt stworzony specjalnie dla profesjonalistów ze szlak rajdowych.

Inżynierowie BMC wykorzystali wszystkie najnowsze osiągnięcia naukowe i technologiczne, aby opracować ultraleką, superszybką konstrukcję. Każdy gram niższej masy to więcej mocy, która może zostać wykorzystana do pokonywania kolejnych kilometrów. To przepis na sukces w wyścigach najwyższej rangi.

Pedały zespołu BMC SLR01: co jeszcze można zmodernizować

Podczas projektowania BMC TeamMachine SLR01 priorytetem było osiągnięcie maksymalnej wydajności pedałowania. Rezultatem prac są najnowocześniejsze pedały, które nie tylko oszczędzają energię, ale także zwiększają prędkość i doskonale trzymają stopy w odpowiedniej pozycji.

Jednak dla wielu kolarzy podstawowy układ pedałów może nie być wystarczający. Dbający o osiągi zawodnicy często decydują się na montaż systemu pedałów Power2Max lub Garmin Vector, które pozwalają na pomiar mocy wyjściowej w czasie rzeczywistym.

Instalacja takich zaawansowanych czujników daje szereg korzyści treningowych. Dzięki precyzyjnemu odczytowi mocy możliwe jest optymalne dopasowanie sesji treningowych do aktualnej wydajności organizmu. To doskonałe rozwiązanie dla profesjonalistów i zapaleńców, którzy chcą wycisnąć maksimum ze swojego roweru.

Niezależnie od wybranych pedałów, kluczem do sukcesu pozostaje odpowiednie dopasowanie ich do ogólnej geometrii oraz położenia stóp na BMC TeamMachine SLR01. Tylko wtedy koło zamachowe bezwładności wszystkich komponentów będzie działać płynnie jak w doskonale naoliwionej maszynie.

Podsumowanie

Rower BMC TeamMachine SLR01 to absolutne mistrzostwo aerodynamiki i zaawansowanej inżynierii. Projektanci BMC zadbali o najbardziej opływowe kształty, wykorzystując konsultacje z profesjonalnymi kolarzami. Kluczem do osiągów jest rewolucyjny system amortyzacji oraz ultranowoczesne materiały kompozytowe obniżające masę.

Flagowy model BMC TeamMachine SLR01 pokazuje, jak daleko można się posunąć w poszukiwaniu doskonałej wydajności. Dzięki precyzyjnie dobranym komponentom, w tym pedałom i oponom, rower ten stanowi prawdziwą maszynę do zdobywania medali na najważniejszych imprezach kolarskich na świecie.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Pracownia rowerowa w Gliwicach: Odkryj w sobie pasję do kolarstwa
  2. Jak wybrać najlepsze zapięcie do roweru - skuteczne zabezpieczenie jednośladu
  3. Najlepsi polscy kolarze: Kogo pominięto na liście? Kontrowersje
  4. Małopolski Wyścig Górski: Czy to najtrudniejsze wyzwanie dla kolarzy?
  5. Wyświetlacz do roweru: 7 funkcji, których nie znałeś. Zaskocz się!
Autor Dawid Magiel
Dawid Magiel

Jestem założycielem i głównym autorem portalu poświęconego kolarstwu, łączącym moją pasję do dwóch kółek z profesjonalnym podejściem do treści. Zawodnik kolarski z wieloletnim doświadczeniem, trener oraz miłośnik długich wypraw rowerowych. 

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły