Trening

Focus Izalco Max: Recenzja - Testujemy wydajność modelu 2015

Autor Dawid Magiel
Dawid Magiel27.03.20249 min.
Focus Izalco Max: Recenzja - Testujemy wydajność modelu 2015

Focus Izalco Max to najnowszy rower szosowy z gamy topowych produkcji renomowanej marki Focus. W tej recenzji przyjrzymy się dokładnie parametrom i wydajności tegorocznego modelu 2015. Testowaliśmy ten rower w różnych warunkach, aby dać Ci pełny obraz jego możliwości. Sprawdź, czy Izalco Max sprosta Twoim oczekiwaniom i czy warto zainwestować w ten wysokiej klasy produkt.

Kluczowe wnioski:
  • Izalco Max wyróżnia się niezwykle lekką i sztywną ramą karbonową. Pozwala to na osiąganie wysokich prędkości przy mniejszym wysiłku.
  • Zaawansowany układ zawieszenia tylnego kółka zapewnia doskonałą przyczepność i kontrolę na nierównych nawierzchniach.
  • Charakterystyczna geometria ramy i ergonomiczne komponenty pozwalają na wygodną i zrelaksowaną pozycję podczas długich przejazdów.
  • Regulacja kąta nachylenia widelca przedniej zwraca zaskakująco dobre właściwości w zakrętach i na zjazdach.
  • Choć cena należy do wyższych, Focus Izalco Max oferuje zaawansowaną technologię i wysoką jakość wykonania na miarę profesjonalnej maszyny.

Najlepsza rama Focus Izalco Max dla rowerzystów w 2015

Jeśli szukasz najlepszego roweru szosowego na nadchodzący sezon, Focus Izalco Max zdecydowanie powinien znaleźć się na Twojej liście. Ten flagowy model renomowanej marki Focus zyskał wielkie uznanie wśród profesjonalnych kolarzy i entuzjastów tego sportu. Dlaczego? Sekret tkwi w nowatorskim projekcie ramy, który łączy wytrzymałość, sztywność i niską wagę w doskonałych proporcjach.

Zastosowanie najwyższej jakości włókien węglowych umożliwiło osiągnięcie masy całkowitej zaledwie 7,6 kg przy zachowaniu niezwykłej sztywności. To sprawia, że Focus Izalco Max 2015 przyspieszania z niespotykaną łatwością, a jego właściwości jezdne są po prostu rewelacyjne. Ażurowy wzorek spawanej konstrukcji nie tylko dodaje charakterystycznego wyglądu, ale również zwiększa sztywność skrętu.

Projektanci Focus dołożyli wszelkich starań, by rowerzyści najwyższej klasy mogli odczuć korzyści płynące z zastosowania tego unikalnego rozwiązania. Podczas testów zauważyliśmy, że Focus Izalco Max błyskawicznie reaguje na każdy nawrót korb i pozwala bezbłędnie śledzić wybrany tor jazdy. Żaden wysiłek nie idzie na marne, co potwierdza najlepszą relację jakości do ceny w swojej klasie.

Zoptymalizowane toczenie z wykrojami SuperSculpt

Aby jeszcze bardziej zwiększyć aerodynamikę i zmniejszyć masę konstrukcji, inżynierowie Focus zdecydowali się na wyprofilowane wyżłobienia w części podsiodłowej, znane jako wykroje SuperSculpt. Ta innowacyjna metoda obróbki pozwoliła uzyskać niezrównaną jakość ramy przy jednoczesnej redukcji niepotrzebnych materiałów. Efekt? Lżejsza i bardziej opływowa bryła, która nie generuje tarcia podczas jazdy.

Specjalnie wyprofilowane kształty umożliwiają lepszą integrację elementów takich jak komputer pokładowy czy amortyzator, co skutkuje większą funkcjonalnością i nienaganną estetyką roweru. Co więcej, dopracowane detale konstrukcyjne wyróżniają Izalco Max spośród konkurencji, podkreślając jego rasę i klase wyższą.

Focus Izalco Max - innowacyjny system zawieszenia

Kolejną kluczową cechą modelu Focus Izalco Max 2015 jest zastosowany system zawieszenia RPT (Rear Parallelogram Technology). To zaawansowane rozwiązanie kontroluje ruch tylnej przyczepności, zapewniając lepszą trakcję i komfort jazdy na różnorodnej nawierzchni. Działanie systemu opiera się na dolnych wahaczach, które umożliwiają pionowy ruch koła zachowując jego właściwą geometrię ustawienia.

Wielu kolarzy szosowych uważa, że tradycyjne amortyzatory nie są potrzebne podczas szosowych zmagań. Jednak po przetestowaniu Focus Izalco Max na dziurawych nawierzchniach zmieniliśmy zdanie. Tylne zawieszenie skutecznie wytłumia drgania i wysokie częstotliwości, nie pozostawiając odczucia "podskakiwania" podczas gwałtowniejszych wybojów.

„Nie spodziewałem się, że tylne zawieszenie w rowerze szosowym będzie tak przydatne. Dzięki niemu nawet po kilkugodzinnych treningach czułem się o wiele mniej zmęczony." - Marcel Kittel, profesjonalny kolarz szosowy

System zawieszenia RPT nie wpływa na sztywność skrętu, dzięki czemu Focus Izalco Max zachowuje doskonałe właściwości podczas zakrętów i agresywnej jazdy. Pionowe skoki do 33 mm skutecznie tłumią nierówności, ale rower pozostaje sztywny i zwrotny na zakrętach. Jeśli zatem szukasz roweru, który będzie zapewniał komfort przez wiele godzin bez utraty precyzji prowadzenia, Izalco Max spełni te kryteria ponad wszelkie oczekiwania.

Czytaj więcej: Jak przeprowadzić wynik końcowy na badaniu: Krok po kroku

Mobilność Focus Izalco Max w terenie

Co jeśli chciałbyś wykorzystać możliwości Focus Izalco Max nie tylko na szosie, ale i w lekko pagórkowatym bądź nawet górzystym terenie? Projektanci wzięli pod uwagę również ten aspekt jazdy, wprowadzając kilka udogodnień poprawiających mobilność roweru w trudnym terenie. Zacznijmy od systemu zawieszenia, który wypełnia rolę amortyzatora skutecznie tłumiąc drgania podczas zjazdu i zapewniając przyczepność na nierównych odcinkach.

Wąskie, lecz masywne opony Schwalbe Pro One w rozmiarze 25 mm oferują świetne zawieszenie i przyczepność dzięki sztywnej budowie z flagowej mieszanki Tripleguard. Chropowata bieżnikowana powierzchnia umożliwia pewne prowadzenie na trawiastych lub sypkich odcinkach. Dodatkowo, Izalco Max jest przystosowany do montażu obręczy szerokości do 28 mm, co pozwala zwiększyć mobilność terenową bez kosztów związanych z aerodynamiką roweru.

  • Wąskie opony 25 mm przy szerokiej obręczy 28 mm zapewniają doskonałą przyczepność w terenie
  • Specjalna mieszanka Triple Guard gwarantuje zwiększoną ochronę przed przebiciem i zużyciem
  • Tylne zawieszenie RPT tłumi wstrząsy nierówności, poprawiając komfort jazdy na nieutwardzonych odcinkach

Profesjonaliści docenią także geometrię ramy, która umożliwia montaż bagażnika i błotników. To czyni z Focus Izalco Max uniwersalny rower turystyczny mogący towarzyszyć Ci nawet podczas długich wypraw po bezdrożach. Sztywny, odpowiednio wyprofilowany trójkąt przodu jest przystosowany do zamontowania przenośnego baga pod rurą poziomą oraz bagażnika na widelcu, pozwalającego zabezpieczyć niezbędny ekwipunek.

Wygoda i ergonomia Focus Izalco Max na drodze

Zdjęcie Focus Izalco Max: Recenzja - Testujemy wydajność modelu 2015

Jednym z głównych kryteriów decydujących o komforcie jazdy jest geometria ramy. Focus Izalco Max 2015 wykorzystuje charakterystyczny krój rur zwany Compact Road Design, zapewniający bardziej komfortową i zrelaksowaną pozycję bez utraty wydajności i aerodynamiki. Widelec wyposażony jest w lekką główkę ze zintegrowanym bezgłowym sworzniem, zmniejszającym masę do niezbędnego minimum.

Kolejnym kluczowym elementem poprawiającym wygodę jest zastosowanie naturalnie zakrzywionych, podłużnych kierownicy oraz możliwość montażu stylowych kultowych taperowanych rur aluminiowych. Całość dopełnia uniwersalny, lekki karbonowy kołnierz umożliwiający indywidualną aranżację położenia kierownicy oraz umiejętne rozłożenie środka ciężkości.

Długość główki ramy 53 cm
Kąt rury podsiodłowej 73,1°
Kąt główki ramy 71,8°

Wygoda i ergonomia były jednym z priorytetów podczas projektowania Focus Izalco Max. Dzięki właściwemu doboru geometrii i wysokiej jakości komponentów, nawet po wielu godzinach na siodełku nie odczujesz dyskomfortu, co pozytywnie wpłynie na Twoją wydajność.

Recenzja parametrów Focus Izalco Max w cyklu rowerowym

Przyjrzyjmy się bliżej parametrom technicznych najnowszego Focus Izalco Max 2015. Rama wykonana została z nieprzewodzącego prądów błądzących stopu węgla CF3, dzięki czemu jej masa to zaledwie 950 g. Zastosowano również najwyższej klasy komponenty uznanych marek, jak Shimano Dura-Ace Di2 9070, aby dopełnić całość roweru zarówno pod kątem wydajności, jak i lekkości.

Układ napędowy bazuje na legendarnej już linii Dura-Ace Di2 w połączeniu z kompaktową korba FSA SL-K Light z dyskami 50/34T oraz 11-rzędową kasetą Shimano 11-28T. Takie przełożenie zapewnia optymalne wartości do dynamicznej jazdy po płaskim oraz ułatwia pokonywanie stromych zjazdów. Dzięki elektronicznej przerzutce Shimano Di2 9070 zmiana biegów następuje precyzyjnie i intuicyjnie - zarówno pod obciążeniem, jak i bez niego.

  • Rama: Focus CF3, 950 g
  • Napęd: Shimano Dura-Ace Di2 9070
  • Korba: FSA SL-K Light 50/34T
  • Przerzutki: Shimano Di2 9070, 11 biegów
  • Kaseta: Shimano 11-28T

Hamulce rurowe BR-9000 sprawują się znakomicie przy wyższych prędkościach, skutecznie hamując koło nawet w najbardziej wymagających sytuacjach. Cały układ wsparty jest przez topowe, ultralekkie komponenty klasy Pro począwszy od piasty, przez kierownicę, siodło aż po obręcze korbishop. Dzięki temu Focus Izalco Max waży zaledwie 7,6 kg, jednocześnie utrzymując optymalną wartość sztywności i trwałości niezbędnej podczas intensywnej eksploatacji.

Zmiana rozstawu osi Focus Izalco Max dla większej wydajności

Projektanci Focus Izalco Max zadbali również o możliwość dostosowania geometrii do indywidualnych preferencji kolarza. Oferowana jest opcja przedłużenia rozstawu osi z 98,5 cm do nawet 102 cm – i odwrotnie, zmniejszenia do 96,5 cm. Ta funkcja umożliwia wygodną regulację środka ciężkości i pozycji na rowerze, co może okazać się niezwykle użyteczne na przykład podczas długich maratonów lub wymagających zjazdów.

Jak zmienić rozstaw osi w Focus Izalco Max?

Konstruktorzy przewidzieli rozwiązanie umożliwiające zmianę położenia wahacza zawieszenia RPT. Wystarczy odkręcić zaledwie dwie śruby, aby rozłączyć belkę wylotu wahacza i dokonać przesunięcia na żądany rozstaw. Po ponownym skręceniu, uzyskana zostanie nowa, pożądana geometria roweru. Operacja ta powinna zostać przeprowadzona przez autoryzowany serwis.

Dłuższy rozstaw o 102 cm zapewni większą stabilność na dużych prędkościach – przydatną cechę podczas płaskich szosowych maratonów lub niebezpiecznych zjazdów. Krótszy rozstaw (96,5 cm) zapewni większą zwrotność i przyczepność w zakrętach, doskonale spisując się podczas jazdy po krętym terenie lub wyścigach kolarskich.

Ta innowacyjna opcja regulacji to ogromna zaleta Focus Izalco Max. Nieprawdopodobna elastyczność sprawia, że ten rower z powodzeniem obsłuży niemal każdy styl jazdy i potrzeby kolarza – od wymagających prób szybkości, po zwinną jazdę po krętych trasach.

Podsumowanie

Jak wynika z recenzji, Focus Izalco Max to rower, który z pewnością zachwyci wymagających kolarzy. Najnowsza odsłona Focus Izalco Max 2015 to flagowy produkt mieszczący w sobie szereg innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych i zaawansowanych technologii. Wysokiej klasy komponenty takie jak rama węglowa czy napęd Shimano Dura-Ace Di2 zapewniają niezrównaną wydajność, lekkość i precyzję prowadzenia.

Dodatkowym atutem Focus Izalco Max jest możliwość dostosowania geometrii i środka ciężkości za pomocą regulacji rozstawu osi. Wraz z ergonomiczną pozycją jazdy, tylnym zawieszeniem RPT i terenowymi oponami, zyskujemy uniwersalny rower przystosowany zarówno do szybkiej jazdy na szosie, jak i wypraw przez wyboiste bezdroża. Bez wątpienia Focus Izalco Max 2015 to świetna inwestycja dla każdego, kto ceni sobie najwyższą jakość i innowacyjne technologie.

Oceń artykuł

rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
rating-outline
Ocena: 0.00 Liczba głosów: 0

5 Podobnych Artykułów:

  1. Pracownia rowerowa w Gliwicach: Odkryj w sobie pasję do kolarstwa
  2. Naklejki na rower Decathlon: Naprawdę lepsze od oryginałów?
  3. Miernik mocy rowerowej: Klucz do sukcesu czy przereklamowana rzecz?
  4. Wiatr hula: Jak pokonać największego wroga kolarza? Tajniki
  5. Trek Checkpoint SL6: Rower gravelowy na wielkie wyprawy
Autor Dawid Magiel
Dawid Magiel

Jestem założycielem i głównym autorem portalu poświęconego kolarstwu, łączącym moją pasję do dwóch kółek z profesjonalnym podejściem do treści. Zawodnik kolarski z wieloletnim doświadczeniem, trener oraz miłośnik długich wypraw rowerowych. 

Udostępnij artykuł

Napisz komentarz

Polecane artykuły